Monday, May 4, 2009

Jurnalul unui elev 04/05 2009, jurnalul unei greve, amânate

Ziua acesta de luni, a început ca o zi obişnuită de luni, aceaşi rutină, aceleaşi mici obiceiuri pe care le am în fiecare zi de luni în care mă duc la şcoală.Ca în fiecare zi de luni, nu prea învăţ şi nu prea scriu, mai mult stau într-un fel de plictiseală care seamănă cu amorţeala din timpul verii, amorţeala din timpul prânzului, când e prea cald să faci ceva şi doar te ascunzi la umbră aşteptând parcă ceva care nu mai vine.

Ca parte a acestei rutini, am intrat pe google reader ca să aflu "ultimele"(mă rog nu chiar ultimele) ştiri, foarte interesant mi s-a părut articolul de pe Amar de Zi, care m-a împins să caut şi alte informaţii despre această aşa zisă grevă(încă nu confirmasem greva, deşi aflasem de mult de intenţiile de grevă, dar care nu mi se păreau credibile), şi am găsit rapid informaţiile de care aveam nevoie, informaţii care confirmau greva şi fiind mai puţin de 24 de ore până să înceapă am fost încrezător că această grevă va fi dusă până la capăt.

Motivele grevei cred că sunt foarte bine cunoscute de către toţi(mă rog, s-ar putea să fie nişte români din zone foarte, foarte izolate ale ţării/lumi care din păcate/fericire n-au aflat de acestea).
Totuşi să-mi încerc şi eu norocul în a vă spune mica poveste a "Căpcăunului cel rău" Călin Popescu Tăriceanu, şi a "Zânei bune" Băsescu Traian. Într-o zi de toamnă Adunarea furnicilor (parlamenatrii semănă foarte mult cu nişte furnici, sunt harnici, strâng foarte mulţi bani pentru ei) a decis să înbuneze o parte împortantă a gâzelor(profii) din poiana cea plină de gunoaie (România), dându-le mai multă mâncare, dar Căpcăunul cel Rău, cel care avea cheile la cămara cu mâncare, s-a opus zicând ca nu e suficientă mâncare pentru toţi, şi s-a luptat acest căpcăun cu Zâna cea bună, cu Piticul cel harnic(Emil Boc), şi cu Copilul cel mincinos (Mircea Geoană).Şi s-a luptat mult acest căpcăun, dar în final, a fost învins, datorită vrăjilor pe care Zâna cea bună le-a aruncat asupra gâzelor.După ce şi-a instalat pionii, a venit şi ziua socotelilor, dar stai să vezi, Zâna cea bună minţise, nu era mâncare pentru toţi, şi acum după ce au realizat că au fost păcăliţi, gâzele s-au revoltat, dar încă nu s-au învăţat că nu trebuie să aibă încredere în Zâna cea bună.

După o campanie înflăcărată pe mess în care am informat toată lista că mâine e grevă în educaţie şi fiind sigur că negocierile (toate semnalele primite la TV, pe mess, pe net nu au arătat contrariul) nu ar fi schimbat cursul zilei de mâine, am plecat la şcoală, bucuros, dar şi nefericit că această zi de luni era o insulă de şcoală intr-o mare vacanţă (vineri 1 mai liber, sâmbătă, duminică şi marţi).

Luni, o zi care a început aşa de bine, dar s-a terminat aşă de prost.La franceză, lecţie nouă, exerciţi, horoscop, şi când am întrebat-o pe profă de grevă a zis că orice e posibil dacă sunt şi negocieri.La info, am aflat cam care ar fi fost media la cea de-a doua lucare pe care am dat-o
(3-4, unii norocoşi peste 5), o problemă, şi s-a sunat de pauză.La istorie au venit lucrările şi profa a ascultat pe cineva, dar nici nu s-a terminat ora şi a venit proful de chimie, care ne-a zis ca trebuie să participam la o activitate la Biblioteca Judeţeană, o activitate legată de jurnalism.După 10-15 minute de mers pe jos până la bibliotecă, am fost îndrumaţi într-o cameră laterală unde am aflat câte ceva despre ziarele din Vâlcea, dar totuşi nu din cauza asta mă aflam acolo, venisem doar să scap de şcoală.După ce s-a terminat am plecat acasă, unde mă aştepta o ştire bombă.

Ajung acasă, deschid PC-ul, intru pe google reader, iară sunt surprins de nişte articole, şi dau drumu la Live TV Antena 3, unde scria mare, roşu şi imposibil de crezut că GREVA a fost anulată, că şi TEZA a fost amânată pentru joi.Oare ce le-au promis la liderii de sindicat astfel încât, în mai puţin de 5 ore de la "în nici un caz nu se amână greva"/"Greva se ţine marţi chiar dacă mâine nu se dă teza" la "S-a anulat greva şi suntem în discuţi".

Sper că data viitoare când profii vor să mai facă grevă, şi anunţă că fac grevă, chiar să facă grevă, că nu mai suport.

Dedicaţie cu ocazia amânări grevei, parcă o săgeată mi-a intrat în inima mea de gheaţă.

No comments:

Post a Comment

I reserve the right to delete at any time any comment I deem inappropiate.